Pomorska Droga św. Jakuba

RECReate - rewitalizacja europejskiego szlaku kulturowego
na obszarze Południowego Bałtyku

etap 28a Polanów - Wyszewo

Wednesday, 24 July 2013 14:01
Pomorska Droga św. Jakuba

Z Polanowa w kierunku Koszalina mamy dwie możliwości pokonania szlaku, jedna przedstawiona poniżej, oznakowana jako Pomorska Droga Świętego Jakuba, druga związana z pielgrzymkowym szlakiem pieszym im. Jana Pawła II.

zobacz na mapie

• Ze skrzyżowania węzła szlaków (0,0 km) pod Świętą Górą Polanowską ruszamy na południowy zachód dawną linią kolejową.
  • Trasa prowadzi wysokim nasypem, a następnie pośród lasu meandruje szerokim łukiem i dochodzi do Jacinek (5,6 km). Tutaj skręcamy w lewo, kierując się na Koszalin.
  • Za wsią wchodzimy na pobocze i idziemy wzdłuż będącej pomnikiem przyrody alei bukowej (400 okazów tych drzew - 5 km).Przez około 2,5 km idziemy aleją w kierunku Nacławia, po czym skręcamy w lewo w stronę Dadzewa (9,1 km). Odcinek ten, podobnie jak poprzedni, wysadzany jest pomnikowymi okazami buków.
  • Po minięciu osady wędrujemy już dalej drogą utwardzoną, częściowo przez las do Garbna (13,0 km), a następnie przez Karsinkę (15,7 km) do Karsina (17,3 km).
  • Z Karsina wychodzimy drogą asfaltową i przez ponad 1,5 km idziemy do skrzyżowania z drogą powiatową.
  • Skręcamy w prawo i po chwili dochodzimy do leśniczówki Osetno (19,2 km). Oprócz miejsca wypoczynku z wiatami oraz infrastrukturą sanitarną funkcjonuje tu tzw. Park Leśników im. Jana Łobodźca. Na powierzchni 2 ha powstało wiele atrakcji w postaci ciekawych nasadzeń (m.in. kasztana jadalnego) i miejsc rekreacyjnych. Posadzono tu również sosny z nasion poświęconych przez papieża Benedykta XVI podczas jego wizyty w Polsce. Spod leśniczówki wychodzimy drogą leśną na zachód i przez niemal 10 km wędrujemy malowniczą trasą wśród lasów tzw. Puszczy Koszalińskiej.
  • Docieramy w końcu do Wyszewa (28,0 km), wsi z XIX-wiecznym neogotyckim kościołem pw. Świętego Wojciecha Biskupa. Ze względu na charakter okolicy (rozległe tereny leśne) miejscowości są od siebie dość mocno oddalone.
  • Baza noclegowa jest skąpa i zlokalizowana w pewnej odległości od miejsca przewidzianego jako zakończenie etapu. Warto zarezerwować więc sobie miejsce wcześniej, przed wyjściem w trasę i dostosować punkt etapowy do miejsca noclegowego.
  • Pielgrzymi rowerowi mogą bez problemu pokonać kolejny etap do Koszalina i tam zakończyć tę część wędrówki.

Materiał fotograficzny z zachodniopomorskiego odcina Pomorskiej Drogi św. Jakuba.
Autorzy zdjęć: Tomasz Duda, Robert Stachnik, Bożena Wołowczyk

Rekowo 9
tel. (+48) 94 316 98 49; 606 613 089
www.podlasem.agrowakacje.pl/

Gospodarstwo Agroturystyczne „Cichy Dwór”
Policko 7

Leśna Polana Beata Brzezińska
Garbno 1a
tel. (+48) 94 311 51 21; 505 048 505

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.